tirsdag 31. juli 2012

REISEBREV FRA BALI

Da var vi tilbake i Dubai etter ei super uke på Bali. Herlig temperatur var det også, ca.25+ grader og litt skyer innimellom. Når en reiser fra 50 grader og en til tider ubamhjertig luftfuktighet var det digg å kjøle seg ned på Bali.

Vi bodde på Amana Villa. Her fikk vi frokosten på døra når vi måtte ønske det fra utrolig blide og seviceinnstilte mennesker.

15. min. kjøretur fra villaen hadde vi gratis tilgang til Canggu Club. Det ble med to treningsøkter denne ferien. Motivasjonen var ikke på topp akkurat. Ansiktsuttrykket sier vel mer enn tusen ord hah;) Solseng, bok og sjokolade fristet mye mer, og jeg skuffet ikke meg selv på det området for å si det slik.

......mer sånn som dette kan ferien på Bali beskrives.

Bildene over er fra Dreamland beach eller New Kuta beach kaller de den visst også. Ca. 50 minutters kjøretur fra Seminyak, men så verdt det. Hovedgrunnen til at vi dro ut hit var for å surfe. Jeg skal love dere at når jeg så de bølgene, som by the way så mye større ut i virkligheten enn på bildene, så var jeg redd jeg skulle dø. Det ble altså ingen surfing på denne jenta. Utrolig flott sted.

Etter å ha tilbragt dagen på Dreamland ble vi plukket opp av sjåføren vår, som mente at vi ikke kunne gå glipp av denne maten i solnedgangen. Husker ikke hva stranden heter, men den skal visstnok være veldig kjent for sine fiskerestauranter og solnedgang. Vi koste oss max.

Vår kjære leigeboer, Jane, er oppvokst på Bali. Sammen med sine to flotte jenter har de tilbragt hele sommerferien på Bali. Hun var så grei og tok oss med på båttur til Lembognan, en øy utenfor Bali. Her snorklet vi i koralrevene og fikk omvisning på øya. Tusen takk for en super tur Jane:)

Godt en av oss fikk testet ut bølgene på Bali da.

Thomas nyter en siste øl på Ku De Ta i solnedgangen før flyturen hjem."De var alle enige om at det hadde vært en fin tur";)

Det var godt å komme tilbake igjen også. Første treningsøkt etter ferien er unnagjort, og de pull up`ene som gikk nokså greit for ei uke siden var nå blytunge. Er vel bare å bite i det sure eplet å starte på nytt. Glad jeg har Inger til å hjelpe meg på rett spor igjen. Dersom du er opptatt av trening, kosthold eller bare trenger litt motivasjon kan du lese bloggen hennes HER :)

13 dager igjen til jeg flytter hjem til Stavanger. Skrekk og gru. Må bare bestille flybillett først;)

Håper dere har hatt en fin sommer!

lørdag 26. mai 2012

MILAN - ISEO

Endelig har turen vi har sett frem til nå i lengre tider her. Torsdag reiste vi fra Dubai til Milan. Anledning: Susanne og Erik sitt bryllup. De har valgt å gifte seg i fantastiske Italia, og tar med seg familie og venner på tur. Utrolig deilig å se skikkelig blå himmel, grønne trær og lukte friskt gress igjen. Nesten som å være hjemme, men bare nesten. Vi tilbrakte en natt og en halv dag i Milan før vi reiste med tog til landsbygda og sjarmerende Iseo. Det er så nydelig her at jeg føler jeg står midt i en reisekatalog. Må bare dele dette med dere. Finnes det en mer perfekt plass å gifte seg.

MILAN

Thomas tar bilder når jeg ikke er klar. Er det mulig altså!

Måtte bytte tog tre ganger på vei til Iseo. Ikke helt lett, spesielt ikke når engelskkunnskapene i dette landet er på lavnivå, men kom da frem til slutt.

ISEO, RELAIS MIRABELLA

Da vi kom frem til Iseo var de fleste gjestene på plass og vi gjorde oss klar for en hyggelig pizzakveld på et lokalt pizzeria.

Dagen idag startet med frokost i omgivelser som er helt ubeskrivelige. Jeg og Thomasen har tilogmed fått unnagjort dagens treningsøkt. Noen heftige bakker her som vi har brynt oss på i tillegg til litt god gammeldags sirkeltrening på toppen.

Trøtt i trynet og klar for litt trenings:)

Den posituren under har dere sett meg i før. Noen som ser hva jeg gjør?

Nå må jeg gjøre meg klar for vingården. Hele bøtteballetten skal på vinsmaking. Med denne hyggelige gjengen samlet ser jeg for meg en kanondag:)

Snakkes!

lørdag 5. mai 2012

SURPRISE!

Gårsdagen startet ved bassenget med min mann og siste bok i "Hunger games" triologien. Lite visste jeg om hva som foregikk bak "kulissene". Etter en stund begynner Thomas å få det skikkelig travelt. Løper frem og tilbake mens han snakker i telefonen, trenger plutselig min telefon og så forsvinner han. Så jeg ligger der da og begynner å bli litt småirritert egentlig. Det er helg og vi skulle slappe av ved bassenget også bare stikker han og blir borte i en evighet. Eneste jeg tenkte var: "Forbaska Seadrill, la folk i det minste få være i fred når det er helg", haha. Klokka nærmer seg 12:30 og da går sola bak bygget vi bor i og Thomas er fortsatt borte vekk, så jeg rasker med meg håndkle og sekken hans og går opp til leiligheten.

På vei opp kommer Thomas i mot meg, og jeg bare: "Hva er det du driver med"? Thomas: "Jeg har en overraskelse, du må være klar om en time". Gud bedre jeg kan ikke fordra å ikke vite hva som foregår så jeg tvinger han til å si hva vi skal så jeg ihvertfall vet hva klær jeg skal ha på meg. Jeg får beskjed om at vi skal på båttur og at han har snakket med Anas- kollega og venn-. Jeg vet at Anas og vennene hans bruker å dra på dypvannsfiske eller hva det nå heter og tenkte at jaja fint med en tur på sjøen, men denne jenta tar ikke i en fiskestang. Fortsatt litt i tvil om hva som er på gang pakker jeg boka mi og et sladreblad sånn i tilfelle.

Når vi kommer ned viser det seg at vi skal ta taxi og ikke kjøre selv, og nå begynner jeg å bli en smule mistenksom her. Turen går til Yacht klubben i Marinaen og der ser jeg plutselig Ian og Inger kommer i mot oss. "Oh my goodness, vi skal på båttur med stor B". Ikke nok med det. Når vi går om bord sitter det en hel gjeng å synger bursdagssang, og jeg som trodde bursdagen var over 1.mai. Jeg tror jeg satt å skalv i sikkert en halv time før alt gikk opp for meg. Kjenner faktisk jeg blir litt rørt bare av å skrive om det. Det er det fineste noen har gjort for meg noen gang!

FOR EN DAG DERE, SÅ UBESKRIVELIG FANTASTISK!

Så fantastisk at jeg glemte nesten å ta bilder, men jeg har noen på lager.

Black Pearl ligger å venter på oss.

Kapteinen er klar.

Fine folk.

Fantastisk gjeng som har holdt dette hemmelig for meg i to uker.

Soling på dekk.

Bading før lunch.

Hun som smilte breiest denne dagen:)

Inger har laget film fra turen som du kan se på bloggen hennes ved å klikke deg inn HER.

Thomas; thank you, thank you, thank you, you are the best, but I know that the guy in the picture over also did a huge job arrenging the boat and the delicious food we got from his famely`s restaurant, Arz Lebanon. The cupcaces, yes I have written about them before; THEY ARE SO GOOD! Thank you Anas. I also want to send a big THANK YOU to the rest of the beautiful people who made this day perfect:)

Det jeg derimot ikke visste var at alt styret tidligere på dagen skyldtes at Yachtèn vi egentlig skulle ha ikke fikk start på motoren. Dette hadde Anas fått melding om bare halvannen time før gjestene skulle møte ved båten, så han måtte ringe halve Dubai for å fikse ny båt samtidig som han skulle hente mat fra restauranten. Thomas fikk det travelt med å ringe 16 gjester som mest sannsynlig var på vei. Anas klarte å skaffe båt, som skulle ligge ved Barasti så gjestene fikk beskjed om å møte der, trodde han. Ny telefon, båten ligger i Marinaen. Thomas må ta ny ringerunde. Heldigvis ordna alt seg til slutt, og vi storkoste oss:)

EN BURSDAG JEG ALDRI KOMMER TIL Å GLEMME:)